fbpx

Zmiany dla chatbot messenger grudzień 2020

 

Ze względu na ciągłe starania Facebooka o przestrzeganie przepisów dotyczących prywatności w Europie, Facebook wprowadził fundamentalne zmiany w swoich możliwościach i funkcjach reklamowych.
Jeśli prowadzisz reklamy na Facebooku i masz siedzibę w Europie lub kierujesz reklamy do użytkowników w Europie, zmiany te ograniczą i wpłyną na sposób wyświetlania i pomiaru reklam.

Od 16 listopada Facebook nie podał wskazówek, kiedy te zmiany zostaną zniesione lub cofnięte, więc na razie wprowadź niezbędne zmiany w bieżących kampaniach. Możesz przeczytać wersje zmian na Facebooku tutaj.
Wersja dla programistów 

W tym poście szczegółowo będą omówione te zmiany, ich wpływ na kampanie reklamowe oraz nasze sugerowane dalsze kroki.

 

Na kogo zmiany wpłyną?

 

Zmiany na Facebooku dotyczą dwóch grup użytkowników ManyChat.

Jeśli znajdujesz się w jednym z 30 krajów Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), w tym 27 państwach członkowskich UE, Norwegii, Islandii, Liechtensteinie i Wielkiej Brytanii, zmiany te dotyczą Ciebie

Jeśli reklamujesz się użytkownikom Facebooka znajdującym się w którymkolwiek z tych krajów, zmiany te dotyczą również Ciebie.

 

Co się zmienia?

 

Począwszy od 16 listopada 2020 r. I wprowadzane stopniowo do początku grudnia, kilka produktów platformy ManyChat Messenger i Instagram będzie niedostępnych dla reklamodawców w Europie oraz wszelkich kampanii skierowanych do osób w Europie na całym świecie, w tym:

  • Zaangażowanie Custom Audiences na podstawie osób, które przesłały wiadomość do profilu biznesowego na stronie lub na Instagramie (i Lookalike Audiences na podstawie tych Engagement Custom Audiences)
  • Wiadomości sponsorowane
  • Możliwość optymalizacji pod kątem konwersacji lub potencjalnych klientów w celach wiadomości, ruchu i konwersji
  • Szablon wiadomości o pozyskiwaniu potencjalnych klientów
  • Wskaźniki wiadomości do raportowania reklam i statystyk wiadomości

Przeanalizujmy każdy z nich, aby zrozumieć, co to oznacza dla Ciebie.

 

Zaangażowanie Custom Audiences na podstawie osób, które przesłały wiadomość do profilu biznesowego na stronie lub na Instagramie (i Lookalike Audiences na podstawie tych Engagement Custom Audiences)

 

Co to wszystko znaczy? Po pierwsze, oznacza to, że nie możesz kierować reklam do swoich subskrybentów ManyChat w ramach etapu kierowania na odbiorców ani w ManyChat, ani w Menedżerze reklam Facebooka, używając żadnego formatu reklamy. Dzieje się tak, ponieważ subskrybenci ManyChat to zasadniczo użytkownicy Facebooka, którzy wysłali wiadomość do Twojej strony, a zatem podlegają temu nowemu ograniczeniu.

Po drugie, oznacza to również, że nie możesz tworzyć, a następnie kierować reklamy na podobnych odbiorców na podstawie swoich subskrybentów.

Po trzecie, istnieją inne rodzaje zaangażowania, które użytkownicy mogą wykonywać z Twoją stroną na Facebooku, dzięki czemu kwalifikują się do kierowania. Na przykład możliwe jest utworzenie niestandardowej grupy odbiorców składającej się z użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę lub weszli w interakcję z postem. ta kwestia jeszcze nie jest dokładnie wyjaśniona.

Uwaga: jeśli Twoja baza subskrybentów składa się z osób znajdujących się zarówno w Europie, jak i poza nią, a Ty nadal wybierasz kierowanie do niestandardowych odbiorców swojej bazy subskrybentów, Twoja kampania może zostać automatycznie wstrzymana przez Facebooka.

 

Wiadomości sponsorowane i Manychat

 

Nie możesz już prowadzić kampanii wiadomości sponsorowanych dla nikogo w Europie. Kropka.

 

Możliwość optymalizacji pod kątem rozmów lub potencjalnych klientów w przekazach, ruchu i celach kampanii konwersji

 

W Menedżerze reklam Facebooka możesz ustawić cele kampanii wysokiego poziomu dla swojej reklamy, takie jak konwersje w witrynie lub duża liczba wiadomości.

W ramach tych ogólnych celów możesz ustawić dodatkowe optymalizacje, które wpłyną na to, kto zobaczy Twoje reklamy. Na przykład możesz powiedzieć Facebookowi, aby zoptymalizował kampanię reklamową z wiadomościami pod kątem maksymalnej liczby rozmów lub potencjalnych klientów.

Tak więc Facebook będzie korzystał z algorytmów i uczenia maszynowego, aby wyświetlać reklamy osobom, które najprawdopodobniej będą z Tobą rozmawiać, lub w przypadku Leadów, osobom, które mogą stać się dla Ciebie leadem.

Po tych zmianach Facebook nie będzie już udostępniał automatycznych optymalizacji, co oznacza, że ​​Twoja reklama będzie domyślnie używać innego rodzaju algorytmu lub uczenia maszynowego. Może to oznaczać, że z reklam możesz nie uzyskać tylu rozmów lub potencjalnych klientów na czacie.

 

Szablon wiadomości o pozyskiwaniu potencjalnych klientów

 

Jeśli prowadzisz kampanię generowania potencjalnych klientów w Menedżerze reklam Facebooka, a docelowym komunikatorem jest Messenger lub Instagram, możesz w ramach samego Ad Managera utworzyć automatyzację pytań i odpowiedzi dla użytkowników Facebooka, którzy klikną reklamę.

Po wprowadzeniu tych zmian nie będzie już można używać szablonu wiadomości do generowania potencjalnych klientów.

 

Wskaźniki wiadomości do raportowania reklam i statystyk wiadomości

 

Możesz przeczytać pełną listę danych, które nie będą dostępne tutaj . Podsumowując, nie będziesz w stanie zobaczyć wpływu swoich reklam, ponieważ odnosi się on do wyników przesyłania wiadomości, takich jak wskaźniki zaangażowania w wiadomości lub wskaźniki konwersji z komponentem wiadomości.

Proszę sprawdzić artykuł pomocy Facebooka, aby uzyskać pełną listę wskaźników. 

 

Co jest nadal dostępne?

 

Omówione zostały nowe ograniczenia dla reklamodawców w Europie i reklam kierowanych do Europejczyków, ale nadal istnieją możliwości reklamowe, z których można korzystać.

Reklamy typu click to Messenger (CTM) i Instagram będą nadal dostępne. Reklamy typu Click-to-Messenger (i wiadomości typu Click-to-Instagram) będą nadal działać normalnie, ale zgodnie z powyższymi nowymi ograniczeniami nie będziesz w stanie kierować reklam do istniejących subskrybentów ani optymalizować ich pod kątem rozmów lub potencjalnych klientów.

Jeśli wyświetlasz reklamy CTM, ogólny cel kampanii dotyczący wiadomości pozostanie, z możliwością optymalizacji pod kątem kliknięć linków, co zoptymalizuje wyświetlanie pod kątem kliknięć wezwania do działania „Wyślij wiadomość”. Dostępne będą również inne opcje optymalizacji.

Zdobywanie potencjalnych klientów będzie nadal opcją dla celów kampanii. Ponieważ domyślnie jest tylko jedna opcja optymalizacji reklam dla tego ogólnego celu, „Potencjalni klienci”, ta opcja będzie nadal działać normalnie.

 

Analiza, komentarz i sugerowane dalsze kroki

 

Chociaż ta zmiana niewątpliwie ograniczy możliwość kierowania i optymalizacji reklam kierowanych na klientów europejskich, niektóre potencjalne obejścia mogą pomóc w osiągnięciu pożądanego wyniku w inny sposób.

 

Sugestia 1: uruchom reklamy typu „kliknij, aby przejść do komunikatora”, aby zwiększyć zaangażowanie na początku ścieżki

 

Zmiany w możliwościach kierowania, tj. Brak możliwości kierowania reklam do subskrybentów lub zakaz sponsorowanych wiadomości, utrudniają europejskim reklamodawcom płacenie za ponowne zaangażowanie ich subskrybentów za pośrednictwem Messengera, a nawet zdobywanie nowych subskrybentów netto za pośrednictwem wiadomości sponsorowanych.

W takim przypadku nadal można wyświetlać reklamy CTM. Ponieważ możesz swobodnie wykorzystywać większość istniejących możliwości kierowania za pomocą reklam, które klikają na Messengera, reklamy CTM to świetny sposób na dotarcie do szerszej publiczności i generowanie najlepszych potencjalnych klientów.

Oto świetny przewodnik po pięciu przykładach CTM.

 

Sugestia 2: Przejdź na wielokanałowy, by ponownie zaangażować

 

Jeśli był kiedykolwiek inny powód, aby przejść na omnichannel, możliwość ponownego zaangażowania swoich subskrybentów metodami innymi niż płatne kanały Messengera jest świetnym powodem, aby zacząć już teraz.

Korzystając z ManyChat i Messengera, zacznij zbierać opcje e-maili i SMS-ów i wykorzystaj te kanały, aby ponownie zaangażować tam swoich subskrybentów. 

Przejście na omnichannel nie musi oznaczać tylko e-maili i SMS-ów. Rozważ skorzystanie z innych płatnych lub bezpłatnych kanałów w celu ponownego skierowania do subskrybentów, z wezwaniem do działania, aby wysłać wiadomość do swojej firmy. Na przykład możesz wysłać nowych potencjalnych klientów na swoją stronę na Facebooku i konto na Instagramie i ponownie ich tam zaangażować, choć pośrednio.

 

Sugestia 3: zadbaj o doskonałe wrażenia po wyświetleniu reklamy

 

Optymalizacja reklam Conversations lub Leads jest obecnie niedostępna, podczas gdy inne optymalizacje reklam, takie jak Kliknięcia linków, nadal działają. Nadal możesz wyświetlać reklamy CTM na Facebooku, na przykład z wezwaniem do działania „Wyślij wiadomość”. Niezależnie od tego, Facebook nie będzie automatycznie optymalizował tych reklam dla użytkowników, którzy najprawdopodobniej zaangażują się w rozmowę lub zostaną leadami, ale zoptymalizuje reklamę, aby wygenerować maksymalną liczbę kliknięć, która w tym przypadku otworzyłaby się na Messengerze.

Przed tymi zmianami kierowania, jeśli wyświetlałeś reklamy, mając nadzieję na maksymalizację liczby osób rozmawiających z twoim botem lub generowanie potencjalnych klientów, Facebook w pewnym sensie pomagał ci, poprzez swoje optymalizacje, w osiągnięciu tego wyniku.

Ponieważ te opcje są niedostępne, oznacza to, że na Tobie spoczywa obowiązek stworzenia środowiska Ad to Messenger, które zachęca i zachęca użytkowników do rozmowy i zostania potencjalnymi klientami. Na przykład użycie świetnych magnesów wiodących lub zapewnienie, że tekst i przepływ konwersacji są napisane pod kątem maksymalnej konwersji.

W reklamach otwieranych w Messengerze sprawdź, czy wiadomość początkowa jest wyraźnie napisana. Czy ułatwiłeś użytkownikom odpowiadanie i rozpoczęcie konwersacji? Czy jest jasne, co otrzymują z tego doświadczenia?

 

Sugestia 3.5: Użyj ManyChat do przechwytywania informacji o potencjalnych klientach

 

Te nowe ograniczenia oznaczają, że nie możesz korzystać z natywnego szablonu wiadomości Facebook do generowania potencjalnych klientów. Zamiast tego użyj ManyChat do zautomatyzowania pytań i przechwytywania odpowiedzi. Możesz to zrobić w narzędziu ManyChat Flow Builder.

Oto pięciostopniowy przewodnik ManyChat dotyczący przechwytywania i konwersji potencjalnych klientów. anglojęzyczny przewodnik (wersja tłumaczona niebawem)

Zapisz odpowiedzi potencjalnego klienta w ManyChat bezpośrednio za pomocą niestandardowych pól lub tagów lub skorzystaj z jednej z naszych integracji, aby zapisać je w systemie CRM, takim jak Hubspot lub nawet w Arkuszach kalkulacyjnych Google.

Warto ustawić wiadomość powitalną w ManyChat

 

Sugestia 4: oddziel swoje kampanie

 

Ponieważ mierzenie wyników kampanii w przypadku niektórych reklam z komunikatami będzie trudne, w przypadku reklamodawców spoza Europy prowadzących kampanie obejmujące wiele krajów, które obejmują konsumentów europejskich, sugeruje się podzielenie europejskich konsumentów na oddzielną kampanię przed wprowadzeniem zmian.

W przypadku tej oddzielnej kampanii skierowanej do konsumentów europejskich, zachęca się do rozważenia alternatywnych dostępnych opcji wymienionych powyżej. Nadal możesz używać wszystkich opcji kierowania reklam i optymalizacji dostępnych dla konsumentów spoza Europy. 

Wpis jest tłumaczeniem ManyChat dla ważnych zmian na końcówkę roku 2020
Link do wpisu.